Thursday 15 September 2011

Sedihnyer hati bila dituduh pencuri.........

Hari nie aku xkan lupakan dalam hidup aku sebab inila kenangan pahit yang sush untuk aku percaya yang dah terjadi pada aku,,
Ceritanya macam nie,,,semalam  kat hospital aku siapkan patient nk g OT..lepas dah siap2 tu dye cakap nk simpan beg tangan dye,,aq pon simpanla sebelum simpan aku pon tulisla barang ape ang ad dalam beg dye,,,sebab itu semua rules dalam penyimpanan barang2 pesakit
barang yang ad 1)dompet dye(yg kosong tanpa duit, 2)handpon, 3)buku ibu ;;;2 je aq dah xusik pape pon lepas cek dpn dye n teroz letak kat kaunter jururawat,,,
aleh2 pagi nie dye cakap yang BARANG KEMAS dye hilang,,,adoyai,,mau aku xhangin satu badan tapi aku buat relx lu,lepas aku dengar dye cakap barang kemas dye hilang aku teroz pergi kat dye aku cakap"yea saya makck saya yang simpan beg makcik,kenape nie??" lepas 2 dye leh cakap barang kemas dye hilang gelang tangan dengan rantai pusaka yang ad name dye...ishh,,aku bengang betullah,,aku pon cakapla yang dye tak der pon cakap ad barang kemas kat dalam beg dye..pas 2 dye cakap dye memang xnak cakap sebab kalau cakap mesti nanti "hilang" bila tanya lagi kenapa xbagitaw pas 2 dye cakap pulak "lupa" hurmm nie la patient zaman sekarang kita nak bantu dye daripada sakit dye tuduh kita macam2..;epas 2 boleh pulak dye cakap "orang yang dah mencuri mane ad nak mengaku"aku sabar kan hati je tadi...mase tengah cakap-cakap lecture pon ad dgn staf nurse pon masuk campur,,staf nurse pon cakap la xleh ar cam 2,,kiteorang pon bukan pernah ambil barang patient,,sepanjang patient soh simpan barang sebelum pergi operation xder pon cam dye,,,hurmmmm..lepas dah kecoh-kecoh,,dye panggil aku"adik sini jap  name adik sape??? pas 2 lecture aku pon menyampuk "kenapa nak nama dye??? patient pon cakap "xder ape saje nak taw" pas 2 dye tanya lagi name ibu sape??? lepas 2 aku dah agak dah dye mesti nak bomohkan aku,,,SUBAHANAALLAH,,ada lagi orang macam nie kat dunia ...pas 2 staf nurse pon cakap kat aku.."adik jangn layan mana taw dye salah letak,pas 2 dye tuduhnya kita yang amik"aku pon dengar dengan (perasaan sedih) giler xsedih biler kena tuduh pencuri.......... :(
lepas 2 lecture ajak aku masuk bilik tetamu,,,puan aku cakp kite kena sabar ,,nie semua cobaan....kena banyak2 doa..
lecture aku pon kate semua jangan pakai TAGE  NAMA sebab takut dye petik nama sape2 je t...lepas 2 aku pon sambung buat kerja aku..selang 30minit dye cakap dye dah jumpa BARANG KEMAS dye 2...dye kate gelang & rantai emas dye 2 termasuk kat dalam poket handbeg dye(yang sangat uzur + koyak2)...
staf nurse pon bagitaw kat aku yang barang 2 dah jumpa...DOKTOR pon sampuk sekali ..."DR kate dye pikir kite nie xder duit sangat ker nak amil barang dye"...............
lepas aku staf nurse 2 bagitau kat aku yang barang kemas dye dah jumpa,,,aku berterima kasih sangat pada ALLAH sebab  telah menunjukkan siapa yang BENAR dan siapa yang SALAH.......

2 comments:

I want to sayy....