Monday 12 December 2011

Hari yang penuh keceriaan..



aloooo'''' entry aku kali nie best ar gak dan membuatkan aku asyik nak tergelak n 
tersenyum dari mula masuk shift kol 7pagi sampailah 2 petang...


HOSPITAL...

heheheh... tawe lagi...mane xnyer aku xleh tahanla ...


korang mesti bosankan pape yg aku mengarut  hahah...kat blog aku nie 

xlain xbukan mesti pasal hospital...hospital...hospital....

hurm nak wat cam ne...dah DUNIA aku nie kat Hospital jela....so terpakselah korang

sengkangkan mate (hihihi) bace CELOTEH aku...

ok2.. aku nak kongsi kegembiraan aku nie kat korang...sebenarnyer seronok taw
kje sebagai ''Staf Nurse'' nie sbb ape korang tanye????

ish2...macam2 sebab aku leh bagi,,

1) kalau nak hilangkan tension korang cubela g hospital...gerenti korang rase relxs lpz g n duduk jap(bagi akula) sebab???
(korang leh tengok macm2 perangai patient...)sies aku cakp bukan maen2.. lawak.. :D


2) bile aku g wad aku terase aku dah leh jage ibu aku bila ibu aku memerlukan aku xkirala mase ibu sakit atw pon x...pengalaman paling indah ..sebab ape aku cakap  indah???

(sesetengah patient akan hargai pertolongan korang...bila diaorang cakap "terima kasih yea adik
ALLAH je yg leh balas)  sentap beb aku dgr biler patient ckp kt aku cam 2...
dalam hati nie menangis (sebab teharu sangat) 

hahaha....sadis giler ayat aku...wawaw maklumla dah jadik student nurse nie emg cam nie....

3) Salah satu ag korang leh dapat PAHALA.  sebab bantu orang yang sakit...2 pon law korang wat ngn 
ikhlz....
(selame aku jadi student nie aku rase puas sangat dapat tolong orang yang sakit
sebab bila aku tolong dorang ...aku pk balik nanti aku sakit 
mesti akan orang tolong aku seperti mana kite tolg orang lain sewaktu sakit)....


                        PANJANG BETUL CELOTEH AKU KAT ATAS 2 KAN>>>>> n_n

ok2...aku nk mula cerita la nie....


aku sebenarnyr lagi 1 minggu nak balik kg halamanku....

aduiiii....rindu bangat dehhh.......dah lame xbalik.....4bulan ad kot.....ish2...

nak wat cam ne...aku praktikalkan....hu3x..

Minggu last nie aku kat wad 1A...hari first aku jge HDU...

ape 2 HDU????


dye cam unit rawatan rapi la cam (icu)...
bukan saya..jumpa..awk k...heheeh

1)aku d tertawakan oleh patient aku sendiri;;; sebab???
(aku yang x terpikir nie g tanya male nurse yang saction yg kt patient 2 tok oral or 
tok wound...heheh  soalan bodoh kot...(tapi aku saje je sbnrye)
habiz aku jadik bahan ejekkan male nurse 2,,,huhuhu malu ar gak...
patient 2 dah pandai wat saction sendiri taw jgn maen2...heheh  besar punyer tubing..


2)Patient baru balik dri x-ray....staf nurse pon soh aku pasang ECG.... tapi 
ad 3 je,....lpz aku pasang 2...sampai yg no3 aku leh plak nak kepit kat nipel uncle 2...
heheheh... aku macm bengong2....tapi x kepit ag k....adooooiiii....wat malu jewp....


akhir sekali male nurse 2 cakp kat aku "selama 4 taon aku kerja xpenah aku dgr 
ad saction kat wound...n nak letak ECG kat nipel patient.... nie first time....aku ingat nie...hakhak...

malu dok aku.....huhuhu tapi hari nie aku senyum sampai telinge....heheheh





Sekian celoteh aku pada pada kali nie...hehehaha byby....t senang2 aku cerita ag k....muahhhh....




No comments:

Post a Comment

I want to sayy....